Träna era ledare i hybridledarskap
Hybridledarskap – vad måste chefer och ledare tänka på?
Hybridledarskap – vad måste chefer och ledare tänka på?
Vägledning i hur du jobbar med det systematiska arbetsmiljöarbetet
Förra året genomförde PWC en intervju med 8 svenska HR-chefer från olika industrier i rapporten ‘Det nya normala’ – Utmaningar och möjligheter. I deras rapport kan vi läsa om 4 trender som vuxit fram, möjligheter och risker
Vad bör du tänka på första dagen, den första veckan och de första 6 månaderna
Denna checklista ger dig 5 goda råd för att lyckas i jakten på den rätta kandidaten
Denna checklista ger dig vägledning hela vägen från mötesinbjudan till uppföljningsplan.
Medarbetarsamtalet är en viktig del av verksamhetsutvecklingen och även ett sätt att nå de mål företaget strävar mot. I den här checklistan har vi samlat tips och råd för att lyckas med medarbetarsamtalen.
Ibland känns det som att tiden inte riktigt räcker till och alla har vi nog lagt en del extra arbetstimmar på kvällar och helger. Genom Time management kan du lära dig att jobba smartare och få ut mer av din tid, både på jobbet och på fritiden.
Planerar ni för att medarbetarna ska börja komma tillbaka till kontoret i höst? Läs vår praktiska guide för hur ni bäst förbereder både kontor och medarbetare inför att börja arbeta på plats igen.
Dags att börja mäta kundnöjdhet och kundlojalitet? Eller kanske byta undersökningsmodell för att få fram bättre information? Vi har satt ihop en guide som går igenom 4 av de vanligaste sätten att mäta på tillsammans med exempel på frågor att ställa.
Oavsett om man arbetar som projektledare eller ledare har många under detta året hastigt fått ställa om till att leda både sina medarbetare och team på distans. I den här artikeln ger vi dig råd och tips för att utöva effektivt ledarskap även på distans.
Vad är organisatorisk och social arbetsmiljö, och hur kan ni förbättra den psykosociala arbetsmiljön? Vi har satt ihop en checklista full med nyttig information och tips.
När människor inte vet hur de ska bete sig så behöver de ledare att ta efter. I den här checklistan får du 8 tips på hur du som ledare ska tänka och agera i kris.
Denna checklista i 5 steg är tänkt att ge dig som chef praktisk vägledning kring hur du förbereder och genomför ett ”svårt” samtal.
I de flesta företag planeras det för semester just nu. Har ni inte startat än är det hög tid att sätta igång! Här är en smart checklista för att hjälpa dig med vad du behöver tänka på inför planeringen av årets huvudsemester.
Det är inte alltid en enkel uppgift att att vara chef, oavsett om du är ny i rollen eller mer erfaren. Nedan har vi listat 5 vanliga problemområden och vad du som chef själv kan göra för att undvika dem.
Chefsrekrytering är ofta en svår uppgift. I den här checklistan får ni tips om allt från förarbete till referenstagning.
Psykisk ohälsa är en av de vanligaste anledningarna till sjukskrivning. I den här checklistan har vi samlat råd och åtgärder för att hjälpa er med ert arbete med den psykosociala arbetsmiljön på arbetsplatsen.
I den här checklistan har vi samlat värdefulla tips och råd för att lyckas med ert Talent Managementarbete
I år är en välgjord medarbetarundersökning extra viktig. Men innan ni skickar ut er undersökning finns det en mängd olika saker att tänka på. Nedan har vi samlat tips och råd för att modernisera och effektivisera undersökningen år 2020.
Denna checklista hjälper dig komma igång med den del av GDPR-arbbetet som rör nulägesarbetet.
Att konflikter uppstår på arbetsplatsen är både oundvikligt och normalt, och kan bottna i allt från att tömma diskmaskinen till otydligt ledarskap. I den här artikeln går vi igenom råd, olika typer av konflikter och hur du bäst hanterar dem.