Träna era ledare i hybridledarskap
Hybridledarskap – vad måste chefer och ledare tänka på?
Att ha användbara checklistor, guider och verktyg till hands när man skall utföra viktiga och svåra uppgifter i rollen som chef och ledare är ovärderligt.
Hybridledarskap – vad måste chefer och ledare tänka på?
Förra året genomförde PWC en intervju med 8 svenska HR-chefer från olika industrier i rapporten ‘Det nya normala’ – Utmaningar och möjligheter. I deras rapport kan vi läsa om 4 trender som vuxit fram, möjligheter och risker
Planerar ni för att medarbetarna ska börja komma tillbaka till kontoret i höst? Läs vår praktiska guide för hur ni bäst förbereder både kontor och medarbetare inför att börja arbeta på plats igen.
Dags att börja mäta kundnöjdhet och kundlojalitet? Eller kanske byta undersökningsmodell för att få fram bättre information? Vi har satt ihop en guide som går igenom 4 av de vanligaste sätten att mäta på tillsammans med exempel på frågor att ställa.
Vår föreläsare Lars Larsson skriver om konflikter och hur vi bemöter människor i konflikt
Vår föreläsare Ibrahim Mohamad skriver om tillit på arbetsplatsen och beskriver 6 faktorer som påverkar tilliten i din arbetsgrupp
Att konflikter uppstår på arbetsplatsen är både oundvikligt och normalt, och kan bottna i allt från att tömma diskmaskinen till otydligt ledarskap. I den här artikeln går vi igenom råd, olika typer av konflikter och hur du bäst hanterar dem.
Oavsett om man arbetar som projektledare eller ledare har många under detta året hastigt fått ställa om till att leda både sina medarbetare och team på distans. I den här artikeln ger vi dig råd och tips för att utöva effektivt ledarskap även på distans.
I år är en välgjord medarbetarundersökning extra viktig. Men innan ni skickar ut er undersökning finns det en mängd olika saker att tänka på. Nedan har vi samlat tips och råd för att modernisera och effektivisera undersökningen år 2020.
Ibland känns det som att tiden inte riktigt räcker till och alla har vi nog lagt en del extra arbetstimmar på kvällar och helger. Genom Time management kan du lära dig att jobba smartare och få ut mer av din tid, både på jobbet och på fritiden.
Det är inte alltid en enkel uppgift att att vara chef, oavsett om du är ny i rollen eller mer erfaren. Nedan har vi listat 5 vanliga problemområden och vad du som chef själv kan göra för att undvika dem.
I de flesta företag planeras det för semester just nu. Har ni inte startat än är det hög tid att sätta igång! Här är en smart checklista för att hjälpa dig med vad du behöver tänka på inför planeringen av årets huvudsemester.
När människor inte vet hur de ska bete sig så behöver de ledare att ta efter. I den här checklistan får du 8 tips på hur du som ledare ska tänka och agera i kris.
Vad är organisatorisk och social arbetsmiljö, och hur kan ni förbättra den psykosociala arbetsmiljön? Vi har satt ihop en checklista full med nyttig information och tips.
Medarbetarsamtalet är en viktig del av verksamhetsutvecklingen och även ett sätt att nå de mål företaget strävar mot. I den här checklistan har vi samlat tips och råd för att lyckas med medarbetarsamtalen.
Psykisk ohälsa är en av de vanligaste anledningarna till sjukskrivning. I den här checklistan har vi samlat råd och åtgärder för att hjälpa er med ert arbete med den psykosociala arbetsmiljön på arbetsplatsen.
Chefsrekrytering är ofta en svår uppgift. I den här checklistan får ni tips om allt från förarbete till referenstagning.
Denna checklista ger dig vägledning hela vägen från mötesinbjudan till uppföljningsplan.
I den här checklistan har vi samlat värdefulla tips och råd för att lyckas med ert Talent Managementarbete
Denna checklista ger dig 5 goda råd för att lyckas i jakten på den rätta kandidaten
Lönekartläggning på ett företag ska genomföras varje år enligt diskrimineringslagen. Målet är att identifiera och åtgärda eventuella löneskillnader mellan kvinnor och män.
Checklista med 10 enkla råd kring vad du som skall arbeta med att anpassa verksamheten till förordningens regelverk, bör tänka på.
Den som är Personuppgiftsansvarig ska ansvara för att samtliga sex grundläggande principer för personuppgiftsbehandling är uppfyllda. Checklistan går igenom vilka de är och dess innebörd. Dina personuppgiftsbehandlingar skall leva upp till samtliga av dem.
Denna checklista hjälper dig komma igång med den del av GDPR-arbbetet som rör nulägesarbetet.
Vad innebär laglig behandling av personuppgifter? Checklistan ger dig en grundlig genomgång av vad du bör tänka på vid bedömning av lagligheten i dina personuppgiftsbehandlingar.
Checklista med 10 steg som vägleder till effektiv prospektering och kundbearbetning!
Denna checklista bygger på samtalsstrukturen Inledning-Presentation-Argumentation-Avslut och är tänkt att ge dig vägledning då du bygger ditt eget manus.
Kort genomgång kring fördelarna med agila metoder
5 enkla steg för att ta fram en projektplan
Checklista för utveckling av SMARTA mål
10 användbara tips för att få bättre balans i chefsrollen!
Denna checklista i 5 steg är tänkt att ge dig som chef praktisk vägledning kring hur du förbereder och genomför ett ”svårt” samtal.
Vägledning i hur du jobbar med det systematiska arbetsmiljöarbetet
10 viktiga punkter att tänka på vid uppsägning av anställda
Vägledning kring vilka frågor du kan ställa vid intervju och referenstagning
Checklistan ger dig som näringsidkare vägledning kring hur du bör resonera kring ditt skydd av företagshemligheter.
Checklista för att utforma och strukturera ett anställningsavtal
Vad bör du tänka på första dagen, den första veckan och de första 6 månaderna
Denna checklista ger vägledning kring vad du behöver ta ställning till gällande personuppgiftsbehandling i rekryteringssammanhang.
Denna 10-stegs checklista ger vägledning kring användandet av konkurrensklausuler i anställningsavtalet.
Alla företag är skyldiga att jobba med jämställdhetsarbete, för företag över 25 anställda är dokumentationskraven betydligt strängare. Vår checklista ger dig överblick över kring hur du bör strukturera ditt företags jämställdhetsarbete.